رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: ۶۰۰ میلیارد ریال از مالیات و عوارض اخذ شده از واحدها و صنوف این شهرستان در سال گذشته، معادل ۳۰ درصد به عمران شهری و روستایی تخصیص یافت.
کد خبر: ۹۵۹۲۳۰۴
|
۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از گناباد، هادی ایزدی در جلسه شورای اداری گناباد اظهار کرد: کل مالیات و عوارض وصولی از واحدها و صنوف گناباد در سال گذشته ۲ هزار میلیارد ریال بوده است که ۶۰۰ میلیارد ریال از آن به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تخصیص‌یافته و صرف توسعه و عمران شهری و روستایی و بقیه صرف بخش‌های دیگر شده است.

 وی افزود: شهرستان گناباد باتوجه‌به ظرفیت‌های خاص تولیدی و اقتصادی خود، اکنون رتبه پنجم بخش صنعت و هفتم معدن استان خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.

 رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد بیان کرد: ۹۸ درصد واحدهای تولیدی این شهرستان توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شده و این قابلیت خوبی برای تحقق جهش و رونق تولید و اقتصادی منطقه به شمار می‌رود.

 جلب مشارکت مردم در جهش تولید نیازمند اعتمادآفرینی است

 امام‌جمعه گناباد در ادامه ضمن اینکه از مسئولان خواست که حمایت جدی از تولیدکنندگان و رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری در این شهرستان را اولویت اصلی اقدامات خود در سال جاری قرار دهند و رسانه‌ها و روحانیت، اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و غیره با تبیین مصادیق رونق تولید برای تحقق شعار سال بکوشند، تصریح کرد: جلب مشارکت مردم در جهش تولید نیازمند حمایت بیشتر مسئولان و دولتمردان و اعتماد آفرینی عمومی است.

 حجت‌الاسلام حسن صادقی نسب عنوان کرد: باتوجه‌به فقدان ثبات لازم در بازار و از طرفی افزایش سالانه قیمت مواد اولیه و هزینه‌های تولید، سرمایه در گردش نیازهای مهم تولیدکنندگان است و باید با عنایت بیشتر به پرداخت تسهیلات به سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان، بستر جهش تولید را فراهم کرد.

 هادی محمدپور، نماینده منتخب مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: باید با امید آفرینی و نگاه به آینده و پرهیز از سیاه‌نمایی‌ها و رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری از همه ظرفیت‌های موجود برای رونق اقتصادی و جهش تولید بهره گرفت.

 وی با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در امید آفرینی جامعه مطرح کرد: رسانه‌های گروهی با تبیین ظرفیت‌های بخش‌های مختلف برای تحقق جهش تولید در جهت ایجاد امید و نشاط در جامعه بکوشند. همچنین مسئولان دستگاه‌های اجرایی در بخش‌های اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی باید نقشه راه برای خدمت به مردم داشته باشند و برای رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری همت کنند.

 محمدپور تأکید کرد: از ظرفیت نخبگان و صاحب‌نظران برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم به‌عنوان شعار سال باید بیشتر استفاده شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها